Kleurplaten

Wereld Water Dag 2013 – Den Haag Schoon

kleurplaat den haag schoon 2013

Download hier een groot formaat

Wereld Water Dag 2012 – Oude IJssel Schoon
(Dit zijn de 5 winnende kleurplaten incl. juryrapport)

Lena heeft de jongen links van Wereld Water Dag nog net op het droge getekend en heeft als enige kunstenaar er van alles bijgetekend. Zij heeft de zon een zonnebril en de wolk een smile (allebei erg grappig), de boom appeltjes gegeven en op boot tot twee keer toe het woord De IJssel getekend. De jury was daar erg enthousiast over.

Deze kleurplaat van Patryk uit Anholt (DE) viel ons gelijk op want hij was de enige “kunstenaar” die het veschil zag tussen onder en boven water. De vissen onder de regenboog zwemmen namelijk onderwater. De eendjes en de zeilboot boven Wereld Water Dag varen, drijven op het groene kroos. Erg goed gezien.

De kleuren spetterend er van af. Wij worden helemaal vrolijk van deze prachtige kleurplaat met in het benedenraam van het huisje een paar streepjes om de weerkaatsing aan te geven. Het huisje heeft zelfs prachtige blokjes (stenen) en de reachtse vis heeft prachtige paarse camouflage kleur op de rug. Bovendien heeft zij voor de jongen, de boom, het huisje een stukje groen getekend en dat voor een achtjarig kind. RESPECT.

Heerlijke rode appeltjes, mooie tekst Oude (Oranje), IJssel (Rood) en Schoon (Geel). Kleuren die ons inziens eigenlijk best goed samen gaan. Alle kleine dieren in de hoeken: de zwanen, de walvis, de zeesterren, de kikkers en de vlinder zijn prachtige gekleurd. Het gras is verder ook prachtig.

Babet houdt van kleurtjes. Zij heeft de vlieger, het wapenschild van Anholt, de tulpen onder de boom, de tekst Oude IJssel Schoon en zelfs de boot prachtige kleuren gegeven en daarmee komt de regenboog in de hele kleurplaat terug. Wij waren erg enthousiast over haar prachtige kleurgebruik.

Wereld Water Dag 2011 – Amsterdam Schoon
(Dit zijn de 4 winnende inzendingen)

Julie Hartog

Yente Hartog

Madelief ter Horst

Jonas ter Horst

Wereld Water Dag 2010 – Rotterdam Schoon
(Dit zijn de 4 winnende kleurplaten incl. juryrapport)

Sarah Richter (10 jaar) heeft in haar kleurplaat bijzonder veel aandacht besteed aan de jongen in de rolstoel. Verder heeft zij als een van de weinige kinderen dingen toegevoegd aan de kleurplaat zoals het gras en heeft zij een fantastische overgang gemaakt van onder naar boven water. Tenslotte zijn wij ook erg enthousiast over de eendjes omdat dit de enige kleurplaat is waarbij het moeder/vader eendje geen kuikenvacht heeft

Berfin (11 jaar) is echt een punker. Zij heeft een fantastische fantasie en heeft bijzonder veel toegevoegd aan de al overvolle kleurplaat. Zo heeft zij een openstaande deur aan de voet van regenboog geplaatst, een huisje in de wolken en een extra groot hartje in de boom getekend. Verder heeft ze tekst gekrabbeld boven de vissen en heeft zij als enige de hartjes een andere kleur gegeven dan standaard rood. Berfin heeft ons inziens een fantastische vrije geest.

Gamze (9 jaar) heeft de jongen met de zwemband een tshirt gegeven. De meeste andere kinderen gaven deze jongen een ontbloot bovenlijf. Verder heeft Gamze de Regenboog en de tekst Rotte Schoon heel ritmisch gekleurd. Het kindje in de rolstoel en alle dieren heeft zij met heel veel aandacht ingekleurd.

Chel (9 jaar) heeft als enige de kleurplaat een prachtige houten lijst mee gegeven. Hierdoor krijgt de kleurplaat gelijk al een hogere (verkoop)waarde. De jury is er dan ook van overtuigd dat Chel een fantastische verkoper zal zijn en het zal ons niks verbazen als Chel op latere leeftijd een galerie gaat openen om kunstwerken tegen de hoogst mogelijke prijs te verkopen.

Khalid (10 jaar) houdt volgens de jury, ondanks dat de lucht en het water bijna in elkaar overlopen, van Samba, Reggae en andere kleurrijk muzieksoorten. Verder viel op dat hij alle personages in de kleurplaat bruin heeft getekend waardoor zijn kleurplaat direct positief opviel.

Kleur de kleurplaat en stuur deze aub voor Zaterdag 20 maart naar:

Stichting Aquairius
Beukelsweg 81a
NL 3022 GG, Rotterdam
Let op! vergeet je naam en leeftijd niet op de poster te zetten.Op Maandag 22 Maart Wereld Water Dag zullen alle kleurplaten opgehangen worden aan boord van de Marco Polo. Zodat iedereen jou prachtige Schoon Water tekening kan zien. Als dank krijg je op 22 maart voor je tekening een prachtige roze of blauwe walvis.

De 5 mooiste kleurplaten krijgen op 22 maart een fantastische verrassing.

Erik Van Loon
Stichting Aquarius